13 lip 2015

O niciach Decora Madeiry.


Dzisiaj parę słów o niciach Decora Madeiry.
Tych, które są dostępne w moim Candy :)






  • Są to wiskozowe nici przeznaczone do różnych technik haftu ręcznego.
  • Dodają połysku do haftu, ale są subtelniejsze niż  nici metalizowane. Ich efekt jest wyraźny w świetle - mienią się delikatnie i dodają głębi naszym pracom. Trudno to niestety pokazać na zdjęciach, ale niedługo spróbuję.
  • Można nimi zastąpić mulinę albo dodać do muliny, tam gdzie właśnie połysk i głębia się przydadzą - np w konturach czy elementach haftu.
  • Można ich użyć w hafcie krzyżykowym.
  • Są dość trudne w pracy, trochę jak nici metalizowane. Nie należy używać zbyt długich odcinków, zwłaszcza na sztywnej aidzie  ( nitka się będzie strzępić ), dobrze też zabezpieczyć nitkę w igle tak jak to robimy z nićmi metalizowanymi.
  • Jeśli używamy Decory w pracach, które będą często prane, np w obrusach, należy zabezpieczyć z tyłu trochę dłuższe odcinki nitki. Uchroni  to nas przed wyślizgiwaniem się końcówek w praniu.
  • W opakowaniu jest 5 metrów nici podzielnej na cztery pasma. Typowe dla Madeiry, bezpieczne i wygodne opakowanie.
  • Można prać w 95`C !, prasować na średnim ustawieniu żelazka.


Zachęciłam do eksperymentów? Mam nadzieję :)
Candy ciągle aktualne, zapraszam!
Iza.

3 komentarze:

Ania Studzińska pisze...

Nie miałam z nimi styczności, ale chętnie bym je wypróbowałam 😊

w związku z nitką pisze...

Kilka kolorów mam. BARDZO lubię nimi pracować! Przede wszystkim są wspaniale zapakowane, wyciąga się odpowiednia długość niteczki, reszta siedzi na miejscu jak należy. Bomba! Kolory i jakość też są moim zdaniem świetne. Jestem bardzo na TAK :)

Iza Bela Stitches pisze...

Anna, trza spróbować :)
Chranna, zawsze byłam fanką opakowań Madeiry.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
design by suckmylolly.com